خواص شربت مرشد - رستوران مرشد
متن خود را برای جستجو وارد کنید

خواص شربت مرشد

خواص زعفران :

از شربت زعفران می‌توان برای رفع بی‌خوابی‌های منشاء تحریکات مغزی استفاده کرد.
زعفران باعث سهولت هضم غذا نیز می‌شود. این گیاه به علت اثر بی‌حس کننده آن بر روی اعصاب ریوی، مسکن سرفه در برونشیت‌های مزمن است و در درمان حالات تشنجی و درد دندان موثر است و به صورت دم کرده ۵ تا ۲ گرم در لیتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
خواص سکنجبین :

سکنجبین در واقع سرکه و انگبین و مخلوطی است از سرکه و عسل که به میزان و مقدار معین در هم می‌آمیختند و از مخلوط آن شربتی خوش گوار و معطر وفرح بخش به وجود می‌آوردند.
برای تسکین عطش، بازکردن انسداد عروق، رفع سر درد، برای تقویت معده و کبد مفید است. اگر سرکه و عسل برابر باشد برای بیمارهای بلغمی، بازکردن انسداد عروق، تقویت کبد و معده و تب های مزمن نافع است ولی اگر از سرکه و شکر سرخ برابر استفاده شود، مزه آن ترش خواهد بود و نوشابه مایل به سردی است و برای رفع صفرا، تب، بازکردن انسداد عروق، رفع تشنگی، ناراحتی های طحال، کبد و معده مصرف می شود.

خواص بیدمشک :

بیدمشک گیاهی از نژاد بید است اما از بیدمعمولی کوچک تر بوده و سنبله های آن دارای اسانس معطر است و گل های آن در شمال ایران می روید.
اگر دچار بی خوابی شدید عرق بید مشک در نقش خواب آور مسکن ظاهر می شود و چنانچه حرارت بدنتان بالا رفت جایگزین خوبی برای استامینوفن است. جوشانده برگ بیدمشک همراه با عسل اعصاب را آرام می کند.
طبیعت این گیاه سرد و تراست و سردردهای گرم مزاجان را نیز تسکین می بخشد.

خواص گلاب :

در طب سنتی گلاب طبیعت گرمی دارد و برای رفع استرس بسیار مفید و آرام‌بخش خوبی است و تقویت‌کننده اعصاب است.
نوشیدن و بوییدن آن برای التیام سردردهای ناشی از استنشاق هوای آلوده و رفع گیجی و منگی حاصل از آن مفید است.
گلاب ضدافسردگی ، عزت نفس، اعتماد، امید و قدرت ذهنی را تقویت و به طور موثری با افسردگی و اضطراب مبارزه می کند و ناراحتی های عصبی و بی خوابی را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط